L’alumnat de 1r BAT de l’IES Alfons XIII (Vall d’Alba) ultima els detalls en la fabricació del drone amb el que participaran en la Fira Aèria el dia 19 de maig juntament amb altres 60 instituts de Castelló, València i Alacant.

La Fira Aèria és un projecte d’innovació educativa amb drones d’ús social a través del qual l’alumnat d’ESO i Batxillerat ha d’aprendre a construir un drone i desenvolupar amb el seu funcionament una aplicació social o mediambiental que tinga un impacte positiu al seu entorn.

En aquest cas, l’alumnat ha decidit que l’ús que donaran al seu drone serà el de divulgació del patrimoni històric i arqueològic del terme municipal de Benlloc.  Així, han incorporat a l’estructura una càmera perquè puga captar imatges; a més, la càmera està connectada a través d’una aplicació a un mòbil que permet veure les imatges que capta el drone a temps real.

En la seua presentació l’alumnat explica que aquesta idea els pareix encertada, ja que Benlloc compta amb un gran nombre de restes arqueològiques de gran interés, però “no hi ha molta documentació gràfica”, en aquesta línia justifiquen que “un drone podria ajudar a augmentar el material audiovisual d’aquest patrimoni”.

Un projecte amb el qual col·labora l’Ajuntament de Benlloc amb el “màxim suport” segons explica l’alcalde Àngel Ribés, qui argumenta que “és la funció que tenim des dels ajuntaments, i més a escala comarcal com és el cas de l’institut”. A més a més, Ribés, explica que és una idea que encaixa amb els valors del municipi, ja que “implantar la nova tecnologia és un repte que assolim des de l’ajuntament”.

En la mateixa línia, l’arqueòleg i historiador municipal, Raül Mateu recolza que la tecnologia avança molt ràpidament i “l’arqueologia és un camp més per aplicar-lo i totalment vàlid. L’aplicació del drone en l’arqueologia va per bon camí” defensa Mateu.

ÚS DE LA TECNOLOGIA D’IMPRESSIÓ 3D EN EL PROJECTE

Una de les característiques que diferència el projecte de l’Alfons XIII amb els dels altres instituts a més de la seua aplicació en la divulgació del patrimoni històric i arqueològic, és l’ús de la impressió 3D en el disseny del drone.

Un dels professors participants en el projecte, Gregorio Mateu, explica que “vincularem el muntatge del drone a una impressora 3D que hem adquirit enguany i així imprimirem el frame, l’estructura del drone, per a poder tenir una millor adaptació, per introduir la càmera i que les peces siguen una mica més resistents i puguen treballar millor en exterior”.

Els alumnes, ens expliquen que aplicaran aquesta tecnologia 3D al projecte amb “la impressió de tot el frame del dron juntament amb les proteccions”. A més a més utilitzaran “la tècnica de fotogrametria que consisteix a fer un mapa amb les fotografies del drone i imprimir-ho amb 3D”, és a dir, a més de dissenyar i construir el drone els alumnes valoren la idea de fabricar també una maqueta aprofitant l’adquisició d’una impressora 3D que ha fet l’institut recentment.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

 

 

Tags: , , , , , , , , , , , ,